söndag 16 januari 2011

Wedding reception

Kommer ni ihåg killen jag skrev om som inte ville gifta sig?

I fredags var vi på hans "wedding reception". Han gifte sig i november och hade nu en middag för kollegorna och familj.

Jag, Elin, Cissi och Lotta har verkligen sett fram emot detta. Vi skulle vara banglafina och blinga som julgranar heeela bunten.
Så nu var det dax för sari nr 2, tidigare på dagen hade vi ju sari på träning centret.
Jag och Lotta skulle bli påklädda av Rekza medan Elin och Cissi fixade detta själva galant. Elin är en fena på att ta på sig en sari nuförtiden.

Alla träffades hemma hos mig och vi drack lite vin medans Rekza kollade så att alla hade fixat till sig rätt.
Hon tyckte vi var såååå fina.

Vi åkte iväg till Uttara där middagen skulle vara och där mottogs vi av paret. Tuhin och hans brud var jättefina. Hon hade på sig en svart sari och var så snygg. Tydligen ska man som brud inta ha på sig svart, detta fick vi snabbt reda på av mina kvinnliga kollegor... Hrm..

När vi klev in i lokalen så var strålkastare och videokameran riktad mot oss! Uh jobbigt vad gör man då. Ja, ler o ser glad ut.

Vi kom in och sen skulle vi posera med brudparet. De satt i en soffa och man sätter sig intill och blir fotad.

Sedan fick jag träffa Tuhins heeela släkt, allt från mamma, mormor till alla hans farbröder. Snäll som jag är kallpratade jag men en skäggig farbrpr i säkert 20 minuter. Han höll på med processed food och trodde starkt på detta.
Lustigt, vi i Sverige går tillbaka till det ursprungliga och vill göra mat från grunden. Inga halvfabrikat för våran del inte....

Eftersom Lotta jobbar närmast Tuhin fick hon äran att lämna över kuvertet med pengarna, vi trodde att även det kanske är en ceremoni. Hon hade frågat Ashoke, vår kontorschef, när det är lämpligt att lämna över och han sa att han säger till
Så plötsligt säger han, NOW Lotta you can give the envelope
Det gjorde hon och Tunin vek kuvertet med det fina 3D kortet, som Cissi noga hade valt ut, och stoppade i fickan.
Jaha, så var det med det...

Efter minglet fick jag gå tillbaka till mina kollegor som nu satt i en ring. Det sjungs en massa banglalåtar och vi alla klappade med.
Sedan tyckte min närmsta kollega Shahid att vi svenskar skulle sjunga en svensk låt.
Vilken ska vi ta, vilken ska vi ta?? Elin kläcker ur sig.
Vi tar hej tomtegubbar, den är snabb och kort
Sagt o gjort, det blev hej tomtegubbar.

Nu var maten klar och började serveras, banglamat till bengalerna och specialmat till oss... kinamat
Vi stackars utlänningar fick sitta i ett annat rum och tjejerna från jobbet fick sitta med oss.

Vi hade med oss vin och försökte bjuda kollegorna på vin. De smuttade lite för att vara artiga haha

När folk hade ätit klart så gick de hem. Man bara reser sig upp och går!!!!
Jag fattade ingenting! Jag trodde att det blir lite musik och fesligheter men icke. Efter maten är festen slut. När vi var klara så tackade vi för oss och fick åka därifrån.
Tuhin följde oss ut och berättade återigen att han giftes mot sin vilja.
Bröllop är inte så gulligt och romantiskt varje gång...

Det var kort och intnsivt och vi kände alla att vi inte bara kan dra hem så vi åkte till Nordic och fortsatte dricka vin, i våra fina saris. Nu är vi superpoppis bland personalen där :)


Rekza fixar till det sista med  Cissis sari

Bollywoods Spice Girls ;)
gruppfoto med brudparet, 

Mina coola kollegor och chaufförerna Kamal o Hafis

mamma, mormor och mormors syster

Här poserar vi utanför efter middagen

2 kommentarer:

  1. Så ytterst märkligt! Jag noterar att männen inte har klätt upp sig alls, varför? Eller hade man inte behövt klä upp sig? Ni är ju supersnygga i era outfits och klart ni skulle gå vidare... kan ju inte "slösa" bort allt det uppklädda! :o)

    Stackars karl - och fru - som måste gifta sig mot sina viljor. Usch. Kul att dela täcke då... :o(

    Hej tomtegubbar passar ALLTID ;o)

    SvaraRadera
  2. Det var inte festklädsel som gällde, inte för oss kollegor i alla fall. Vi ville ändå vara fina och passade på att blinga för vi vet inte när nästa tillfeller kommer.

    Så måste man tänka på att det inte finns så mycket mode här och några snygga kostymer är det inte tal om ändå.

    En var finklädd i o f :) killen till höger

    SvaraRadera