lördag 29 januari 2011

Banglabarb goes bananas

Nej nu överdriver jag lite, så galet är det inte.

Tog på mig min fina banglabarb t-shirt som jag har fått av DV, DM och S. Men eftersom jag har på mig scarves för att dölja tuttarna så syns ju aldrig texten, lite tråkigt.

Jag Elin och Cissi tog en ricshaw till Sally Ann för liiite shopping. Det blev några kuddfodral och... ja jag kommer inte ihåg vad mer.
Efter det gick vi en bit till stora flygplatsvägen. Det finns en gångbro där som vi tänkte gå på och fota lite.
Jag passade på att ta av mig scarvesen och bli fotad. Så blev det. Folk stannade till och tittade.(detta var lite wild and crazy enligt mig) Några tiggarbarn var där med och tyckte säkert vi var jätteknäppa.
här börjar stripteasen

uuuh naken! :D

Vi gick snabbt ner igen, så kul var det inte och tog en richaw till Gulshan. På vägen så känner jag något äckligt klibbigt klet på halsen! Ijuuuuuuuuuu, det var fågelskit!!!!! Åååå så äckligt! Tog rent instinktivt scarven och försökte torka bort skiten. Fy fy fy!
Sen var den scarvesen förbrukad och jag fick gå utan den hela eftermiddagen! Jag kände mig, och nu måste jag citera Maria Montazami, Jag kände mig naken, rädd och exposed...
Vi stannade till på cafe Mango och käkade lunch, det kostar ju typ ingenting där! Helt ok mat och supergod färskpressad juice.

Jag och Elin på Cafe Mango

Fick efter vårt cafébesök syn på det som en gång var Internationella klubben. Förra veckan kom husägaren med polis och en bulldozer och mejade ner stället. Sjysst eller hur.... Tur att man inte var medlem på den klubben...


Lite spa fick vi klämt in med, inte på Nelos där vi vanligtvis hänger utan en trappa upp, La femme. Jättebra ställe. Det blev både manikyr, pedikyr och hårmassage. Nu har jag gröna naglar på händerna, fransk manikyr på fötterna och rakt hår!

Liveet är bra härligt

Ikväll blir det middag och vi träffas först hemma hos Lotta o Julia. Ska bli sååå mysigt. De har fått det riktigt fint hemma :)

1 kommentar:

  1. Hahahaha citatet är verkligen helt perfekt! Det är precis så man känner sig utan sin sjal i Dhaka, inte utan min sjal!

    SvaraRadera