lördag 8 januari 2011

Sari shopping

Första veckan har bara susat förbi! Känner mig fortfarande jetlaggad men det går snart över.
Att vara tillbaka på jobbet och i Bangladesh är så kul! Jag är så glad att jag fick möjligheten att vara här 3 månader extra! Nu ska jag njuta av varje dag, leva i nuet som bengalerna gör. Vi har ju en förmåga att bara blicka framåt och inte stanna upp.

Igår firade vi att det var 13 dagsafton i förrigår... visst är det logiskt. Jag och Lotta var hemma hos fam Wiklund och drack en massa glögg, vin och åt skumtomtar. Jag hade med mig lite quizzfrågor och detta mottogs med blandad förtjusning :D

Vi mår nog alla förvånansvärt bra idag. Tur det för vi tjejer skulle ju träffas idag för att shoppa sari. På fredag ska vi på en bröllopsmiddag. Vår snyggaste  kollega på jobbet har gift sig i november och nu är det middag för bl a oss kollegor.

Han har klart och tydligt informerat oss att han inte ville gifta sig och att det är arrangerat. Allt gick väldigt fort. Jag och Lotta frågade honom om han kände henne sedan innan.Vi fick som svar, lite väl fort.. "I have not had an affair with her"
Öööö, det var inte det vi frågade heller... Nu har vi hört, från en säker källa, att han visst har dejtat henne men det tog slut och hon hade en annan kille nu. Han i sin tur har väl inte lekt av sig än...
Detta fick väl hennes föräldrar nys om och vips så var de tvungna att gifta sig.

Usch så jag skvallrar. Detta var ju inte alls det jag skulle skriva om.
Jag ska ju skriva om vår shopping dag.

Vi träffades och åkte iväg till Pink city för att hitta "wedding saris". Man sitter ner o tittat på tygerna medans de manliga försäljarna visar upp dem och virar om sig... forftarande är detta väldigt komiskt tycker jag.

På Pink city (som är Bangladeshs NK för damer) hittade vi inga, de var på tok för dyra så vi drog till en marknad inte så långt därifrån och köpte jättefina saris för säkert halva priset, om inte mer!

Sedan var vi tvungna att gå tillbaka till Pink city för att lämna sarisarna till srkäddaren. Vi måste få sarin fållad och toppen uppsydd.

Jakten på smycken var redan i full gång, vi vill ju ha bling-bling. Äntligen fick jag leva ut mina lustar och mitt motto more is MORE!
Sarin glittrar och det gör mina smycken med!

Lunch o glass på Mövenpick (som vanligt) och sedan drog vi hem. Nu bloggar jag en stund och efter det ska vi ut ikväll o äta sushi! Mums!
Den torkosa blev min!
Den söte sariförsäljaren, här har han lindat in sig i Elins sari :)

Bröstförsoring någon?


4 kommentarer:

  1. Åhhh Babbi!
    Jag skulle skrivit till dig igår, du kom upp tre gånger i mitt huvud under dygnets vakna timmar. Först när jag provade kläder på H&M...i varje plag "Made in Bangladesh".
    Lyssnade på radio & så kom Dhaka på tal, sen på kvällen pratade jag om dig med en kompis som jobbat på KappAhl.
    Hoppas du njöt av att vara hemma i jul, nu är det ju inte långt kvar för dig där nere...eller har du förlängt mer?
    Själv har jag fått en fantastiskt rolig chans med ett jätteroligt jobb i Blekinge/Göteborg så det kommer bli lite pendling framöver. Har skrivit på först 3 månaders projekt för att känna på det, men med förhoppning om 1 år eller så.
    Det är så himla roligt att läsa om din vardag där nere & kul att du njuter dina sista månader med glädje.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Ska bli kul att få se dig i din turkosa sari med allt bling bling. We like more is more :-)

    SvaraRadera
  3. Oj Åsa, har du tänkt på mig så mycket! wow!
    Kul att du har fått ett roligt jobb och att du kan vara i GBG och i Blekinge. Det är ju win-win för dig! :)

    Suzana, ska fota min outfit på fredag :)

    SvaraRadera
  4. Vad roliga de är som skall "modella" för er i tygerna... haha. Tycker den turkosa varianten var fin, står sig snyggt mot din bränna sen! Säger som Suzi - foto ett måste sedan när ni är blingade o dressade!

    SvaraRadera