söndag 9 januari 2011

Idag har jag rört på mig.

Det är januari och som alla andra så vill man ju börja ett nytt liv... ni vet.. träna, gå ner i vikt o sådant.
Här i detta land har jag hört mer än en gång: Oh, have you gained  weight?
#¤%##@ ja, tänk att jag har det! Do not rub it in my face!
Usch, så brutala de kan vara :)

Idag vaknade jag vid halv elva tiden och masade mig upp. Nu ska här motioneras!
Jag spang runt sjön 1 varv och promenerade 1 varv
Frukost, microvila och sedan ut på äventyr!

Denna gång skulle jag ta en ny väg. Jag drog till Baridara, området intill Gulshan 2.

Jag gick en bit och kom till slummen, nära järnvägen. Tänk att människor kan leva så enkelt och ändå se så glada út. Jag får mig många tankeställare då (bl a det där med nytt liv o gå ner i vikt...)

Där finns även en liiten grönsaksmarknad, många grävde i diken och andra krossade tegelsten. Barnen är med och arbetar också men de hinner leka med.

Jag gick där och alla hälsade och var glada, när jag fotade och visade bilden var lyckan total! Då hamnar man själv i ett lyckorus bara för att de är så glada :)

Tiden bara sprang iväg och det var dags att vända hemåt. Jag gick samma väg hem. På väg hem fick jag träffat min richsawkille som vinkade glatt och tyckte att jag inte skulle gå utan åka med honom gratis. Jag tackade nej för jag ville ju faktiskt vara ute och röra på mig.
Detta var väldigt konstigt tyckte han och gav sig inte först men insåg att jag hade besstämt mig. det är promenad som gäller :)

Blev lite trött och såg cafe Mango, jag har ju hört talas om stället men aldrig varit där. Lika bra att testa det med!
Stället var rätt mysigt och latten var tyvärr väldigt vattnig men, men man kan inte få allt.

Avslutade dagen med att gå till Nelos. Där var det proppfullt och jag fick bara tid för manikyr. Nu är de korta och bajsbruna.

Dagens i-landsproblem....


Tänk att man kan sova på en bambuhög.


Lägg slummen vid järnvägen. Barnen har ballonger som de leker med
glada barn :)



grabbarna börjar hacka, ett dike kommer till.
far och son (tror jag) hackar tegel till vägen. Man blandar cement o tegel för att bygga vägar...
ännu en hackare

dessa killar fixar cyklar
trodde hon förhandlade om priset men nej. hon skvallrar med sin vännina som sitter i richsawen...

vattnig caffe latte för 12,50kr

cafe Mango

mysig bar :)



2 kommentarer:

  1. Du som hade så tjusiga "klor" när du var hemma! Men, de växer ju ut om du tycker de blev korta :)

    SvaraRadera
  2. Ja, de växer ut så det är ingen fara :)

    SvaraRadera