torsdag 13 januari 2011

fick kanske en glimt av den buthanesiske premiärministern... eller inte

Idag gick det i ett på jobbet, fullt ös och helt slut i huvudet på eftermiddagen.

Elin ringde och var helt vansinnig, våra toppar till sarin skulle vara klara idag. När Cissi skulle hämta dem så säger de, Not ready madam
oj oj det gick hus i helvete. Nothing to do....
Elin som var i närheten åkte dit på momangen och dundrade in som ett åskmoln.
Efter mycket banglaskrik och envis tystnad fick hon som svar att de kan vara klara idag klockan 20:00

Vi gick på manikyr/pedikyr, käkade koreanskt, bad vår chaufför hämta våra fina toppar. Som var klara enligt överrenskommelse!!! wow!
Testade toppen nu och den sitter som ett smäck!

Vi åkte alla i samma bil, lämnade av wiklunds på road 66 och där fastnade jag och Lotta sen.
På gatan intill road 66 var det party på gång. Buthans premiärmininster är i stan och det var någon mottagning för honom just här.... vi fick snällt sitta o vänta i bilen tills han kom.
Vi satt väl där i 15 min tills han dök upp. Bilen körde förbi oss, fick aldrig se honom men var ganska nära att göra det ;)

Tänk att få uppleva en sådan sak med. Rätt kul.

Nu undrar ni om jag idag har fått höra att jag är stor. Jajjamensan, min chaufför sa när vi tog upp våra toppar:
Oh that one is yours (så tittar han på mig) it is the biggest one.
Suck

2 kommentarer:

  1. Barbara! Detta har varit en helt tokig dag men vilken tur att Elin var på stridshumör och fick till så att kunde hämta blusarna!Mina satt perfekt! Alltså Bangla perfekt!

    kul också med en premiär ministern från Bhuthan och lite läskigt med så mycket arme och poliser,men absolut en upplevelse!!! kram vi syns i morgon bitti och då ska det viras Saris!!!!

    SvaraRadera
  2. Lyssna inte på de där opolerade bangla-människorna..! De är verkligen oförskämda.

    Hoppas ni får ett kul party i era glittriga outfits! More is more!

    SvaraRadera