tisdag 11 januari 2011

Kallt, kallare, kallast... Stor, större, störst

Idag var den kallaste dagen och nu sitter jag här och huttrar. Har på mig långärmat, ullstrumpor och kofta.

Dagen har varit ok, det är mycket på jobbet så ikväll blir det att ta det lugnt och kanske läsa på min bok som jag har börjat, Boktjuven heter den och är jättebra. Det är en av de böcker som jag har fått av mina kollegor. Tack Cecilia för denna :)

Idag har jag återigen fått höra att jag är stor.
Först imorse, kom mim maid med örhängen, som jag ska ha på mig till en röd sari och hon hade även med sig "tip" (prick som man har i pannan). Dessa tippar var väligt stora tyckte jag och sa det till henne. Till svar fick jag.
Yes! Because you have a big head!

Vad svarar man på det.... :/
Tack för komplimangen.......... NOT

Väl på jobbet kom en kollega (som bara envisas med att jag är size STOR) med en BH som hon ville att jag skulle prova. Storleken var 90D (!!!!!!!!!!!!!) men HJÄLP!

Jag sa återigen till henne att jag inte har så stor storlek. Jag tog den ovanför min stickade kofta och även då var den stor,
Då säger hon, well it looks just a bit bigge on the side.

Vad säger man till det!?
NO!

Undrar vad jag får höra imorgon.....

Välbyggd kvinna med en STOR portion mat :)
Kanske ser de mig såhär

5 kommentarer:

  1. Jaaa du Babbi! Ett riktigt gott skratt fick jag!!
    Tack för det!! :)

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Sorry men det var kul! Bengalerna är ju ett minifolk...

    SvaraRadera
  3. Hahaha.. Fast i ett stort huvud får det plats många kloka tankar, se det som en komplimang :)

    SvaraRadera
  4. Komplimang eller förolämpning... vet ej men åskiter om min "volym" och huvud har de haha

    SvaraRadera
  5. Skrattar högt!:-)
    Det är tur att du kan ta det på rätt sätt. Kram

    SvaraRadera