tisdag 18 januari 2011

morgonlöpning och världens vackraste richsaw

Nu är det lite ljusare på morgonen så det finns längre inga ursäkter för mig att inte gå upp tidigt o köra en löptur.
Jag sprang min slinga runt sjön på 23:19. En siffra som helt klart kan och ska förbättras. Vet inte hur lång sträckan är men skulle tippa på 5 km.

Jag brukar vanligtvis åka hem och äta hemma på lunchen men idag hängde jag på Elin som skulle träffa sin syster och hennes kille och Cissi på Nordic.
Hanna (systen) och Parik (pojkvännen) är i Dhaka på besök.

Jag och Elin tog richsaw till Nordic, vi fick tag på världens finaste richsaw, den lös på flera 100 meters avstånd. Den var ny och plastet på bänken där passagerarna sitter och sadeln var fortfarande täckt med plast :)
På sadeln hade det målats tre fina hjärtan.... Åh, tänk om man kunde få cykla denna skönhet......

Titta och njuuut :)



7 kommentarer:

  1. Åker man 1 eller 2 på en sån?

    SvaraRadera
  2. Ja, du... vi knôr ihop oss så 2 personer kan sitta.

    Ser du den där kåpan som man kan fälla upp om det regnar?
    Jag hade då inte kunnat fälla upp den.:D

    Jag har sett upp mot 5 pers på en richsaw.
    En gång såg jag en hel familj på 4 pers och en get hahaha

    Tänk om någon hade gjort så i Sverige, snacka om kraftiga böter (fängels kanske)

    SvaraRadera
  3. Snacka om bra träning för den stackare som får trampa runt 5 pers (inkl getter)!! Men det kanske är dåligt med backar (?) så det går kanske bra ändå :o)

    SvaraRadera
  4. Våga fråga, jag lovar du får!!!!!!!!!!!
    Jerry

    SvaraRadera
  5. Jag måste erkänna att det där faktiskt var världens finaste riksha! fy vad avundsjuk jag är att du fick åka den!

    SvaraRadera
  6. Åsa: Jepp bra träning blir det för de stackarna. Men Dhaka är platt som en pannkaka så det blir inte galet jobbigt

    Jerry, jag får väl våga fråga någon dag :)
    Hade varit kul att testa

    Julia: jag förstår att du är avumdsjuk hihi

    SvaraRadera