söndag 16 januari 2011

Avslutningsceremoni på träningscentret

I fredags var det avslutning för 6 st tjejer som har gått en 6 månaders utbildning på vårt träningscenter.
De var fixade och jättefina.
Jag har träffat dem en gång innan och det var nästan i början på deras utbildning. Då var de blyga, lite rädda och några var rätt undernärda.
Nu har de fått självförtroende, vågar hålla tal, har fått jobb och deras hälsotillstånd har förbättrats avsevärt. De tjänar numer mer an deras män och kan bidra med försörjningen.
Alla dessa flickor kommer från slummen och har aldrig arbetat innan, vissa av dem har inte ens varit utanför slummens område innan.
Nu åker de buss till jobbet.
Tänk vad mycket de har varit med om!! Det är helt fantastiskt! Vi är alla så stolta över dem!
 Bra jobbat Elin!

tjejerna längst ut till höger är klara med utbildningen, resten är nästa kull och de ska nu ut på praktik


Elin blev sminkad av sina elever på centret, se så fin hon blev
Jamuuna sjöng så vackert för oss!




Jag hade på mig röd sari dagen till ära.

2 kommentarer:

  1. Åhhhh va vacker du var i den röda sarin!!
    Det är inte alla som kan bära upp en men detta var verkligen en jättefin på dig Babbi :)
    Kul & läsa om flickorna oxå, själv sitter jag i en annan del av världen & Sverige...tittandes på skidskytte & jobbar med nytagna jobb-bilder :)
    Nya jobbet är verkligen jätteroligt & ska det bli såhär som de första 3 dagarna så har jag verkligen fått ett drömjobb!
    Söndagskramar till Bangla från Slättanäs i Blekinge!

    SvaraRadera
  2. Jag kände mig som en banglaprincessa haha
    Du har fullt upp ser jag, tur att du kan multitaska :)

    Låter som du har ett kul och spännande år vännen :)
    Jag följer din blogg och håller mig uppdaterad och inspireras :)

    SvaraRadera