lördag 2 april 2011

frukost i GBG

Nu är jag återigen hemma i GBG. Resan hem gick bra. Åkte hem med Qatar airways, och sparade mins 8 timmar jämfört med Thai air!Jag hade med mig en liiiite för tungt handbagage. Killen i incheckningen i Dhaka ville väga den och jag kan ju inte säga nej heller... Väskan visade 15kg (!!!) och jag nickade lite och sa: Oh to heavy? Han sa yes, it is better that we check it in.
Så med 15kg övervikt och ingen avgift åkte jag lätt som en fjäder :)
Nu undrar ni vad det var som vägde så mycket. Det var min bl a Jesusmoder Maria i sari. Hon väger bly!!

Väl på Landvetter möttes jag av grått och disigt väder men det gjorde inget för där väntade min bror och hans sambo! Så glad jag blev.
Nu äter jag frukost, som jag har gjort själv. Smörgås med ost, skinka och gurkmajonnäs! Jag som nästan aldrig äter gurkmajonnäs tycker nu detta är supergott! Oj va konstiga saker man saknar.
Falukorv med potatismos åt jag igår, massa senap, ketchup, bostongurka och gurkmajonnäs :)

Denna helg får jag svulla, sen gäller operation BBB.
Banta bort bangla

2 kommentarer:

  1. vilken schysst kille, jag hoppas att inget gick sönder under resans gång kramar Diana M

    SvaraRadera
  2. Härligt att du är hemma nu, själv har jag skrivit på för 3 månader till här i Blekinge så det blir liiite för lite Göteborg för mig...men sååå roligt jobb. Kommer hem 11:e Maj & stannar till 16:e. Ska be vänner komma med ut & äta den 12:e, vore jätteroligt om du ville hänga på. Stor kram Åsa

    SvaraRadera